Speciální pneu přímo od dovozce / Vyberte si v našem e-shopu za nejlepší ceny!

Obchodní podmínky

I. Rozsah obchodních podmínek

Tyto všeobecné obchodní podmínky platí pro veškeré kupní smlouvy, popř. rámcové smlouvy, a to i smlouvy uzavřené při použití prostředků komunikace na dálku, včetně e-shopu provozovaného na internetové adrese https://eshop.hebnarpneu.cz. Tyto smlouvy se týkají dodávek zboží a služeb, v nichž je společnost Hebnar pneu Tovéř s. r. o., se sídlem Tovéř 38, PSČ 78316, IČO: 439 64 940, zapsaná v obchodních rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 2428, na straně jako prodávající (dále jen jako „prodávající“).

 

1. Všeobecné obchodní podmínky (dále jen jako „podmínky“) mají přednost před případnými podmínkami obsaženými ve smluvních nebo jednostranných dokumentech kupujícího. V případě, že kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím nestanoví jiné výslovně uvedené ustanovení, má se za to, že se řídí obsahem těchto podmínek. Tyto podmínky platí jak pro spotřebitele, tak pro podnikatele, přičemž právní vztahy výslovně neupravené těmito podmínkami se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen jako „občanský zákoník“).

 

2. V případě, že kupujícím je spotřebitel, se právní vztahy řídí také ustanoveními zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále jen jako „zákon o ochraně spotřebitele“). V případě jakéhokoliv rozporu podmínek se zákonnou právní úpravou na ochranu spotřebitele, má přednost zákonná úprava a práva spotřebitele nemohou být podmínkami nijak krácena.

 

II. Vznik kupní smlouvy

Jednotlivé kupní smlouvy jsou uzavírány na základě závazných objednávek kupujícího adresovaných prodávajícímu zpravidla elektronicky přes e-shop, telefonicky, prostřednictvím e-mailu, tedy tzv. prostředků komunikace na dálku.

 

1. Veškerá prezentace zboží umístěná na webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Vystavením zboží v e-shopu nečiní prodávající žádnou závaznou nabídku na uzavření smlouvy a § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

 

2. Před zasláním objednávky přes e-shop prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky.

 

3. Objednávka ze strany kupujícího je považována za závaznou, obsahuje-li přesnou specifikaci pneumatiky či služby, počet kusů, cenu a způsob, místo a cenu dodání. V případě, že prodávající nebude schopen závaznou objednávku kupujícího zčásti nebo zcela vykrýt, platí, že smlouva je uzavřena v rozsahu části objednávky, u které došlo ke shodě. Prodávající je povinen o této skutečnosti informovat kupujícího.

 

4. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím přes e-shop vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. 5. Neoznámí-li prodávající kupujícímu nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne doručení závazné objednávky prodávajícímu, že ji nepřijímá, mění nebo nemůže splnit, objednávka je prodávajícím přijata. Kupující může závaznou objednávku přijatou prodávajícím změnit nebo stornovat jen se souhlasem prodávajícího.

 

6. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.

 

III. Uživatelský účet

Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen jako „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

 

1. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

 

2. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

 

3. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

 

4. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 6 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

 

5. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

IV. Práva a povinnosti smluvních stran

1. Povinností prodávajícího je dodat objednané zboží či službu řádně (v souladu s přijatou objednávkou nebo její částí, u níž došlo ke shodě) a včas ve sjednaném místě plnění. Povinností kupujícího je objednané zboží či službu řádně převzít, což písemně potvrdí, a včas za ně zaplatit kupní cenu dle typu daňového dokladu.

 

2. V případě, že dojde mezi prodávajícím a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz , web: adr.coi.cz.

Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

 

4. Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.

 

V. Cena

Kupní cena zboží či služby je individuálně stanovena prodávajícím před vznikem kupní smlouvy v době poptávání zboží.

 

1. Kupní cena je umístěná na webovém rozhraní obchodu a je platná u položek, které jsou skladem. V ceně není zahrnuta doprava, náklady za navrácení zboží či případné další vícenáklady, v ceně není zahrnuto DPH.

 

2. Prodávající je oprávněn po kupujícím požadovat uhrazení zálohy z kupní ceny, a to zejména, pokud se jedná o nestandardní zboží či službu nebo zboží či službu upravované dle přání kupujícího. Výši zálohy stanovuje prodávající, ten je povinen o tomto informovat kupujícího před vznikem kupní smlouvy.

3. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží úplným zaplacením kupní ceny a převzetím zboží.

 

4. Cena dodání je stanovena před vznikem kupní smlouvy. Objednávky jsou závazné až po odsouhlasení ceny.

 

5. Dodání zboží ke kupujícímu je zajištěno externím přepravcem nebo přímo naším rozvozovým vozidlem.

 

6. O ceně dodání externím přepravcem je kupující informován v sekci DOPRAVNÉ, případně telefonicky nebo emailem.

 

7. Cena za dodání není účtována vždy, přeprava zboží (obvykle zakázka nad 250kg) je našimi rozvozovými vozidly doručena zdarma.

 

8. V závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) si vyhrazujeme právo požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například emailem nebo telefonicky).

 

VI. Distribuce zboží či služby a způsoby jejich převzetí

1. Místem dodání zboží či služby je místo určené ve smlouvě. Za okamžik dodání zboží kupujícímu se považuje předání zboží prvnímu dopravci k přepravě nebo okamžik převzetí zboží či služby kupujícím u prodávajícího. V případě, že kupující odmítne převzít řádně dodané zboží či službu, je povinen uhradit prodávajícímu veškeré náklady mu vzniklé. Dodáním zboží přechází na kupujícího nebezpečí škody na zboží.

V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

 

2. Kupující je při převzetí zboží povinen bez zbytečného odkladu zboží prohlédnout a zkontrolovat, zda odpovídá podmínkám stanoveným ve smlouvě. K vadám oznámeným více jak dvacet čtyři (24) hodin po dodání nebude přihlíženo. V případě doručování zboží prostřednictvím dopravce je kupující povinen před písemným potvrzením převzetí tohoto zboží zkontrolovat, zda odpovídá podmínkám stanoveným ve smlouvě. Pokud tyto nesouhlasí se skutečností, je porušen obal, nesouhlasí počet balíků, zásilka je poškozená apod., je kupující povinen tuto skutečnost uvést na přepravní list dopravce a toto si nechat podepsat řidičem příslušného dopravce. V tomto případě je kupující oprávněn odmítnout převzetí zboží, je však povinen bez zbytečného odkladu o této skutečnosti informovat prodávajícího.

 

VII. Dodací lhůta

1. Pokud nebylo ve smlouvě dohodnuto jinak, bude kupujícímu zboží v souladu s přijatou závaznou objednávkou dodáno v následujících lhůtách:

a) zboží skladem dodá prodávající v nejkratším možném termínu, nejpozději však do čtrnácti (14) dnů ode dne přijetí závazné objednávky

b) zboží, které nemá prodávající skladem, bude bez zbytečného odkladu obstaráno a kupující bude obeznámen s termínem předpokládaného dodání

 

2. Má-li kupující u prodávajícího faktury po datu splatnosti, je prodávající oprávněn pozastavit další dodávky zboží či služby až do úplného vyrovnání závazků kupujícím, a to i v případě již dříve přijatých objednávek.

 

VIII. Fakturace a platební podmínky

1. Prodávající stanoví kupujícímu některý z těchto uvedených způsobů zaplacení kupní ceny, případně dopravy či dalších vícenákladů a vždy včetně příslušného DPH:.

a) platbu v hotovosti na pokladně prodávajícího;

b) platbu bezhotovostně platební kartou;

c) platbu bankovním převodem na účet prodávajícího uvedený ve faktuře;

d) platbu dobírkou v místě určeném kupujícím v objednávce;

e) platbu zálohově předem na základě proforma faktury.

Není-li způsob úhrady sjednán předem, pak o způsobu úhrady rozhoduje prodávající.

 

2. Daňový doklad musí obsahovat náležitosti uvedené v zákoně č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, v platném znění.

 

3. V případě bezhotovostní platby bankovním převodem na účet prodávajícího uvedený ve faktuře je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby.

 

4. Při platbě v hotovosti je cena splatná při převzetí zboží. Při bezhotovostní platbě je cena splatná do čtrnácti (14) dnů od přijetí objednávky, není-li smluvními stranami ujednáno jinak. Závazek kupujícího uhradit cenu zboží je při bezhotovostní platbě splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

 

IX. Pokuty a penále

V případě prodlení kupujícího s úhradou kupní ceny nebo její části je kupující povinen uhradit prodávajícímu zákonný úrok z prodlení, jehož výše je určena v § 1970 občanského zákoníku.

 

1. V případě, že se kupující dostane do více jak šedesáti (60) denního prodlení s úhradou závazků vůči prodávajícímu nebo na něj bude podán návrh na zahájení insolvenčního řízení, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit. Veškeré pohledávky prodávajícího vůči kupujícímu se stávají splatnými ke dni odstoupení od smlouvy. Prodávající je oprávněn v tomto případě žádat o okamžité vrácení dosud neuhrazeného zboží.

 

2. V případě prodlení kupujícího s převzetím zboží, je kupující povinen nahradit prodávajícímu škodu, která mu tím vznikne.

 

X. Vrácení zboží a odstoupení od smlouvy

1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:

a) zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám;

b) zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím;

c) zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil.

 

2. Nejedná-li se o případ uvedený v předchozím odstavci či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a odst. 2 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží, nebo:

a) poslední kus zboží, objedná-li kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně;

b) poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo;

c) první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.

 

3. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozím odstavci s tím, že kupující jako spotřebitel může odstoupit od kupní smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu, například formou sdělení o odstoupení prostřednictvím e-mailu na adresu iva.hebnarova@hebnarpneu.cz . Před vrácením zboží kupující zašle prodávajícímu také e-mail se sdělením čísla prodejního dokladu a současně sdělí číslo bankovního spojení, na které mu následně po vrácení zboží bude vrácena příslušná částka.

 

4. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží kupující zašle nebo předá prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Zboží může být kupujícím mimo jiné zasláno na adresu Hebnar pneu Tovéř, Tovéř 38, 783 16 Tovéř. Prodávající výslovně upozorňuje, že v případě odstoupení kupujícího od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Kupující může využít službu prodávajícího spočívající v odvozu zboží, které má být vráceno prodávajícímu, přičemž cena této služby bude započtena vůči právu kupujícího na vrácení kupní ceny takového zboží.

 

5. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle předchozích odstavců vrátí prodávající všechny peněžní prostředky kupujícímu, včetně nákladů na dodání přijaté od kupujícího, bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než prodávající obdrží zboží, nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.

 

6. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

 

7. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

 

8. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

9. Další podmínky, práva a povinnosti související s právem na odstoupení ve lhůtě čtrnácti (14) dnů, jak vyplývají z příslušných ustanovení občanského zákoníku, jsou obsažena ve vzorovém poučení o právu na odstoupení od smlouvy (ZDE) a vzorovém formuláři pro odstoupení od smlouvy (ZDE), jenž byly zpracovány dle nařízení vlády č. 29/2023 Sb., a které jsou obsaženy v příloze těchto obchodních podmínek a tvoří jejich nedílnou součást.

 

10. Prodávající si vyhrazuje možnost odstoupení od uzavřené kupní smlouvy v případě, že si kupující objednal zboží na základě této kupní smlouvy, jehož cena byla zjevně chybná a/nebo nepřiměřená hodnotě tohoto zboží. Pokud již kupující kupní cenu zboží či jeho část, bude mu tato částka vrácena zpět stejným způsobem nejpozději do čtrnácti (14) dnů ode dne následujícího po odstoupení od smlouvy prodávajícím.

 

XI. Odpovědnost za vady zboží a reklamační řád

1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů). Ustanovení § 1923, 2106 a 2107 o právech z vadného plnění se u spotřebitele nepoužijí.

 

2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:

a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;

b) je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a

c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

 

3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:

a) je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem;

b) věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv;

c) je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a

d) věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.

 

4. Ustanovení předchozího odstavce se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.

 

5. Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající.

 

6. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

 

7. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.

 

8. Prodávající v souladu s občanským zákoníkem odpovídá za vady, které mělo zboží v době přechodu nebezpečí škody na věci, mimo jiné vyjma:

a) vad způsobených nesprávným použitím zboží nebo neodbornou montáží;

b) vad, na které byl kupující výslovně upozorněn (při prodeji použitého, poškozeného nebo rozbaleného zboží).

 

9. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

 

10. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.

 

11. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:

a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. XI odst. 1 obchodních podmínek;

b) se vada projeví opakovaně;

c) je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo

d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího

 

12. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

 

13. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.

 

14. Po marném uplynutí lhůty podle čl. XI odst11. 135 obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

 

15. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

 

16. Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující uplatnit zejména osobně či písemně na adrese Hebnar pneu Tovéř, Tovéř 38, 783 16 Tovéř, telefonicky na čísle 731 379 997 či elektronickou poštou na adrese ihebnarova@seznam.cz . Zásilku obsahující zboží je vhodné řádně označit číslem objednávky či číslem faktury a doplnit samotný text reklamace.

Postup reklamace stanovuje reklamační technik a může se lišit v návaznosti na výrobce reklamovaného zboží a zemi jeho původu. V případě jakékoliv reklamace je však vždy potřeba:

a) VYFOCENÍ VADY NA ZBOŽÍ JEŠTĚ PŘED VYZUTÍM PNEUMATIKY NEBO VÝMĚNOU DÍLU a doručení těchto fotografií reklamačnímu technikovi;

b) VYFOCENÍ MĚŘENÉHO TLAKU V PNEU, ještě před vyzutím z disku

c) vyplnění reklamačního protokolu a doručení reklamačnímu technikovi; reklamační protokol k nalezení ZDE;

d) dodání kopie velkého technického průkazu nebo průkazu stroje reklamačnímu technikovi;

e) doručení reklamovaného zboží prodávajícímu na náklady kupujícího, pokud však není s reklamačním technikem dohodnuto jinak.

 

17. Uvedení nepravdivých údajů nebo zamlčení důležitých údajů, potřebných k reklamaci, vede k jejímu neuznání. Reklamace je zahájena ve chvíli, kdy reklamační technik obdrží od kupujícího všechny potřebné doklady k jejímu vyřízení.

 

18. Jestliže si po ukončení reklamačního řízení kupující nepřevezme od prodávajícího předmětné zboží ani do čtrnácti (14) kalendářních dnů ode dne, kdy byl o ukončení reklamačního řízení prodávajícím vyrozuměn, je prodávající oprávněn účtovat kupujícímu za každý den prodlení kupujícího s převzetím takového zboží poplatek za uskladnění ve výši 200,- Kč v případě uskladnění pneumatik na nákladní, průmyslové, zemědělské a nebo lesní vozidla a 50,- Kč ve všech ostatních případech uskladněného zboží. Jestliže reklamované zboží po ukončení reklamačního řízení je zničené či pozměněné tak, že nemůže řádně sloužit svému původnímu účelu, a jestliže si takové zboží kupující nepřevezme od prodávajícího ani do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne, kdy byl o ukončení reklamačního řízení prodávajícím vyrozuměn, je prodávající oprávněn takové zboží zlikvidovat či se jej jiným způsobem zbavit a náhradu případných nákladů s tím spojených je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím; nároky prodávajícího na úhradu poplatku za uskladnění, příp. jakékoli nároky na náhradu škody tím nejsou nijak dotčeny.

 

19. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

 

20. Prodávající či jiná osoba může kupujícímu poskytnout nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění také záruku za jakost.

Kupující převzetím zboží stvrzuje, že převzal i technickou dokumentaci k přebíranému zboží, s jejímž obsahem se seznámil. Jednání kupujícího v rozporu s technickou dokumentací je důvodem k neuznání reklamace.

 

21. Pro právnické osoby a podnikatele se záruční podmínky řídí občanským zákoníkem, a to dle podmínek výrobce a s vyloučením ustanovení určených pro spotřebitele.

 

XII. Zpětný odběr (Výrobky s ukončenou životností)

1. Společnost Hebnar pneu Tovéř s. r. o. postupuje dle zákona č. 542 / 2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností, v platném znění, s tím, že kompletní informace týkající se zpětného odběru vč. propagačních materiálů najdete na adrese eshop.hebnarpneu.cz v horní záložce ZPĚTNÝ ODBĚR.

 

XIII. Ochrana osobních údajů

1. Toto poučení o zpracování a ochraně osobních údajů odpovídá nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ ES (dále jen "Nařízení"). Pro účely tohoto poučení se správcem rozumí prodávající.

 

2. Kontaktní údaje správce:

adresa pro doručování: Tovéř 38, PSČ 78316, IČO: 439 64 940

e-mail: iva.hebnarova@hebnarpneu.cz

 

3. Zpracovávány budou tyto osobní údaje kupujícího (kupující dále také jako "Subjekt údajů"): jméno a příjmení (včetně příp. titulu, druhého jména), adresa bydliště, případně doručovací adresa, kontaktní údaje (tel. číslo, e-mail), fakturační údaje (číslo bankovního účtu, banka) a v případě kupujícího, který není spotřebitelem, též firma, adresa sídla, IČO, DIČ, údaj o registraci k DPH, případně údaj o zápisu do obchodního rejstříku (tyto údaje dále souhrnně jen "osobní údaje").

 

4. Osobní údaje budou zpracovávány (i) pro splnění kupní smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující a správce jakožto prodávající (kupní smlouva), (ii) pro splnění právních povinností, které se na správce vztahují (např. povinnosti na úseků vedení účetnictví a daní), (iii) marketingové účely, (ivii) vedení uživatelského účtu, pokud je zřízen, a (viii) na základě našeho oprávněného zájmu (např. zajištění bezpečnosti sítě a informací k zabránění neoprávněného přístupu k nim, zamezení útokům a škodám na počítačových systémech). Osobní údaje budou uvedeným způsobem zpracovávány na základě splnění podmínek podle ustanovení čl. 6 odst. 1 písm. b) a c) a f) Nařízení.

 

5. Příjemci osobních údajů mohou být subjekty, prostřednictvím kterých či vůči kterým správce plní právní povinnosti, které se na správce vztahují a dále externí poskytovatelé odborných a specializovaných služeb, a vybraní přepravci či místa servisních partnerů, kam je zboží doručováno. Osobní údaje mohou být správcem poskytnuty subjektům poskytujícím dostatečné záruky ochrany osobních údajů, které správce pověřil na základě písemné smlouvy zpracováváním osobních údajů (tj. zpracovatelům).

 

6. Osobní údaje budou správcem uloženy po dobu, která pro správce plyne z příslušných právních předpisů, jinak po dobu 5 let od uzavření kupní smlouvy, nebude-li správce dle zákona či Nařízení oprávněn osobní údaje uložit na dobu delší (například v případě uplatnění nároku správce, který i nadále přetrvává).

 

7. Subjekt údajů má právo vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů. Dále má právo (i) požadovat od prodávajícího přístup ke svým osobním údajům, (ii) požadovat opravu, výmaz, případně omezení zpracování svých osobních údajů, (iii) na přenositelnost svých osobních údajů a (iv) podat stížnost u správce nebo u Úřadu pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).

 

XIV. Zaslání obchodních sdělení a ukládání cookies

1. Kupující souhlasí ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů, v platném znění, se zasíláním informací a obchodních sdělení souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího.

 

2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

 

XV. Informace o zpracování osobních údajů získaných kamerovým systémem

Správce: Hebnar pneu Tovéř s. r. o. (IČ 43964940)

Místo zpracování: Tovéř 38, 783 16

Účel zpracovaní osobních údajů: Ochrana majetku společnosti v místech vstupu či vjezdu fyzických osob do areálu a prostor společnosti za účelem zajištění svých práv a právem chráněných zájmů, za účelem zajištění ochrany majetku a bezpečnosti osob. Záznamy jsou využívány pouze v souvislosti se zjištěni události, které poškodily důležité a právem chráněné zájmy správce.

Uchování záznamu: Kamerový systém se záznamem je provozován v nepřetržitém režimu s délkou do 30 dnů, pro řešení incidentů zjištěných s časovým odstupem. Po třiceti (30) dnech se záznam automaticky přemazává záznamem novým.

Umístění kamerového systému:

  • Místo zpracovaní 1)
    Venkovní kamery jsou umístěny na budově a zdi areálu, kamery monitorují parkoviště, venkovní prostor expedice a prostor před pneuservisem.
  • Místo zpracovaní 2)
    Vnitřní kamery jsou umístěny na prodejně, osobním pneuservise (všechny 3 boxy), nákladním pneuservise, autoservise, před kosmetickým salonem, ve skladu, u výdeje zboží a expedice.

Předaní osobních údajů: Záznamy z kamerového systém mohou být předány pouze orgánům činným v trestním řízení nebo správním orgánům pro vedení přestupkového řízení, a to na základě jejich písemné žádosti. Správce může záznamy těmto orgánům poskytnout i u vlastního rozhodnutí, a to v případě, že má podezření na spáchání trestného činu nebo přestupku, které jsou záznamem zachyceny. Jiné předání osobních údajů není možné.

Právo subjektu údajů: Jako subjekt údajů máte právo na přístup k osobním údajům (kamerovému záznamu), které se týkají Vaší osoby. Kdykoliv můžete správce požádat o podání informací o dalších podrobnostech zpracovaní svých osobních údajů. Za poskytnutí kamerového záznamu má správce právo žádat přiměřenou úhradu nákladu spojených s poskytnutím kamerového záznamu.

Podání stížnosti u dozorového úřadu: V případě, že zjistíte, nebo se budete domnívat, že správce provádí zpracovaní Vašich osobních údajů způsobem, který je v rozporu s obecně závaznými právními předpisy, můžete vznést námitku a požádat správce o vysvětlení, případně můžete podat stížnost u dozorového orgánu Úřadu pro ochranu osobních údajů.

 

XVI. Závěrečná ustanovení

1. Společnost Hebnar pneu Tovéř s. r. o. je oprávněna provést změny nebo úpravy těchto podmínek bez předchozího upozornění.

 

2. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

 

3. Je-li některé ustanovení podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.

 

4. Tyto podmínky nabyly platnosti a účinnosti dne 31.05.2024 a ruší předchozí znění podmínek, včetně jejích součástí.

Pomůžeme Vám s výběrem
zavolejte nám na číslo
604 826 084
nebo nám zašlete svou

Rychlý kontakt & poptávka

Hebnar pneu Tovéř s. r. o.
Tovéř 38, 783 16

prodej pneu

604 826 084

technické poradenství

731 379 997

industry / otr pneu

605 467 854
ukázat podrobné kontakty »

Nenašli jste v naší nabídce co jste hledali? Dejte nám vědět pomocí tohoto formuláře.

Pole označená hvězdičkou * jsou povinná.